A gamer világ kiberbiztonsági kihívásai

Az online játékok világa az ünnepi időszakokban hagyományosan növekedést tapasztal a játékosok aktivitásában, amit a megnövekedett szabadidő okoz. Azonban 2020-ban, a COVID-19 járvány miatt, egy rendkívüli növekedés következett be. Számos országban a lakosság karanténba kényszerült, ami arra ösztönözte az embereket, hogy otthoni szórakozásként a játékokhoz forduljanak, ami új felhasználók tömeges érkezéséhez vezetett. Ez kedvező volt a játékipari cégek számára, mivel növelte a felhasználói elkötelezettséget, az új belépőket, és a mikrofizetések és alkalmazáson belüli vásárlások számát.

Kibertámadások és adatlopások

A kiberbűnözők folyamatosan keresik a szerverek és platformok sebezhetőségeit, hogy hozzáférjenek a felhasználók adataihoz. Bár a játékplatformok elsősorban a szórakozásra és a felhasználói élményre összpontosítanak, fontos, hogy személyes és pénzügyi adataikat is védjék. A 2020-as Akamai „State of the Internet/Research Report” jelentése szerint 340%-os növekedést tapasztaltak a webalkalmazás-támadásokban az előző évhez képest, és 224%-os növekedést a hitelesítő adatok elleni támadásokban a játékiparban.

Adathalász támadások

Az adathalász támadások gyakori módszerek, amelyekkel a kiberbűnözők próbálják rávenni a játékosokat érzékeny információk megadására. Ezek az támadások olyan e-maileket küldenek vagy hamis weboldalakat hoznak létre, amelyek legitim játéktársaságoknak tűnnek, és arra ösztönzik a felhasználókat, hogy adják meg bejelentkezési adataikat vagy egyéb személyes információikat. A 2023-as Anti-Phishing Working Group (APWG) jelentés szerint az év első negyedévében 1,624,144 adathalász támadást regisztráltak, ami az eddigi legmagasabb szám.

Elosztott szolgáltatásmegtagadási (DDoS) támadások

Ezek a támadások célzott kísérletek, amelyek célja az online játék szolgáltatások megszakítása. Botok által generált forgalmat irányítanak a játékplatformok szervereire, elárasztva azokat, és megakadályozva a jogos felhasználókat a hozzáférésben. Az ilyen támadások célja gyakran a vállalat hírnevének rontása és pénzügyi veszteségek okozása. A 2023 második negyedévében 387%-os növekedést tapasztaltak a DDoS támadásokban az első negyedévhez képest.

Videójáték csalások

A játékosok gyakran kihasználják a játékok fejlesztési hibáit, például kódmanipulációt, memóriamanipulációt és botok használatát, hogy tisztességtelen előnyökre tegyenek szert az online többjátékos játékokban. Ez nem csak a játékosokat frusztrálja, de a játékosok megtartását is csökkenti. A csalások hatása kihat az alkalmazáson belüli vásárlásokra és a bevételgenerálásra, jelentősen károsítva a cégek és fejlesztők hírnevét.

Social Engineering

Ez a módszer az emberek manipulálását jelenti, hogy bizalmas információkat adjanak meg, például játékfiók bejelentkezési adatokat. Gyakran előfordul, hogy a játékosokat megtévesztik, hogy rosszindulatú szoftvereket telepítsenek, vagy kikapcsolják a vírusirtóikat. Ezek a támadások az érzelmekre és a sürgetés érzésére építenek, kihasználva az emberi sebezhetőségeket.

Zsarolóvírus (ransomware) támadások

Ezek a támadások a játékosok adatainak titkosításával járnak, majd váltságdíjat követelnek a titkosítás feloldásáért. Ez jelentősen megzavarhatja a játékélményt, és közvetlenül befolyásolhatja a játékcégek pénzügyi életképességét. A 2022-es Statistica adatai szerint világszerte 493 millió zsarolóvírus támadást regisztráltak.

Az online játékok világában tehát számos kibertámadási forma létezik, amelyek jelentős veszélyt jelentenek a játékosokra és a játékipari vállalatokra. Ezeknek a veszélyeknek a megértése és a megfelelő védekezési intézkedések bevezetése elengedhetetlen a biztonságos játékélmény biztosítása érdekében.

Forrás: Identity